Fadder

Jag sitter, förkyld så in i nordens just nu hemma hos Serena. Jag håller även på att tvätta, ingen mening att hänga tvätten som är i maskinen än, jag har redan fyllt torkrummet så. 
Just nu storproducerar jag snor! Äckligt, jag vet. Men antingen rinner det bara, eller så är det alldeles tjockt.
Min stackars näsa gör ont av att jag måste snyta mig hela tiden! Men det är bara att smörja konstant med lypcyl.

Men imorse, när jag låg utslagen på soffan och tittade på tv, så var det såklart "bli fadder du också!"
Åt isbjörnar. De små stackars isbjörnarna har ingen is att sitta på. Men vad ska då pengarna gå till? Bygga isflak i frigolit varje månad? eller, bygga skolor åt barnen?

Vad skulle ni lägga pengar på, fadder åt barn i afrika som det finns massor utav? (Ja, det låter elakt, men jag menar det verkligen inte så)
Eller pengar på isbjörnar som är utrotningshotade?

Lurt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0