Tidig

Är uppe riktigt tidigt idag. Vaknade redan vid sju. Har nu tuggat i mig frukosten, läst lite nyheter och lyssnat på musik.
Och jag kommer över en artikel, som får ögonen att nästan tåras..
Den heter "Från arbetslös till meningslös". Och handlar om de tre faserna hos arbetsförmedlingen. Det är skitkrångligt att förklara, men om du är inskriven hos arbetsförmedlingen och har varit arbetslös i 90 dagar så kan du få ett aktivitetsstöd. Men då ska du ut på praktik! Man kan hamna på fas 3 också, hur, kommer jag inte riktigt ihåg.
Här är artikeln iallafall.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article8526524.ab

"Västmanlands Läns Tidning intervjuar två arbetslösa med obotlig cancer som just nu väntar på att få sina placeringar. Arbetslinjen gäller ända in i döden."


Det är FAN inte okej. I kommentarerna nedan så jämförs högerregeringen och Reinfeldt med Hitler. Det är däremot, nästan helt jävla okej nu. Läser ni artikeln så förstår ni nog, ni måste inte hålla med, men det är min åsikt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0