Totally dead

hela jag känns tom. Inget är som det ska, fast ändå som det ska.
Jag är klar med skolan för våren, och har satt igång att jobba nu under sommaren.
Det är väldigt skönt och får mina dagar att gå. Mina arbetskamrater är suveräna. Dom skrattar, och dom skämtar och är trevliga.
Samtidigt känner jag mig som en zombie. Jag vandrar runt här hemma och gör det som måste göras. Det är bara tomt.
Men sen, när rätt låt slås igång så kommer allt ut, på en gång!
Så om ni umgås med mig, och jag börjar sjunga med i texten, och verkligen kan texten, så är risken stor att jag verkligen menar orden jag säger. I vissa fall alltså. Kanske inte alla låtar som spelas på radio. Men orden kan menas, kanske t.o.m till någon i närheten utav mig. I många fall sjunger jag med i texter till människor runtom mig, det är bara det att ingen någonsin fattar.

När ni lyssnar på låtar, lyssnar ni bara på allt som smälter samman, eller lyssnar ni mer på refrängerna, eller tar ni in allt?

Nu ska jag fortsätta sura, sjunga, och måla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0