Jul

Julen närmar sig snabbt som satan. Skönt nog så slipper jag allt juljippo hemma hos mig själv. Jag har bojkottat allt som har med julpynt och julbak att göra. Så himla skönt. När man kommer hem från stressen och allt julstök nu så är det lugnt och dämpade färger hemma. inget skrikigt grönt, inga röda julkulor, inte en massa glitter.
Jag slipper plocka fram, och plocka undan, och bekymra mig om julgrejjer överlag.
Jag bojkottar verkligen julen helt. Jag har sagt nej till julklappar (vilket jag hoppas familjen har förstått).
Och jag har inte heller köpt julklappar. Jag vill inte vara med på något paketöppnande heller. Helst av allt vill jag ha en fet snöstorm, och ligga inomhus med en kopp thé och en bra bok, möjligtvis en bra film.

Många blir brydd över varför jag bojjkottar jul. Det har flera olika anledningar, vissa vill jag inte prata om.
Men julen har faktiskt blivit ett kommersiellt jippo. De flesta priserna höjs, butikerna tjänar multum, det skrivs t.o.m om det i tidningar, med STATISTIK. Vem bryr sig hur många som handlar mycket eller lite?
Och inte nog med det, efter julen så kommer MELLANDAGARNA! det mesta som har köpts till julklappar, är nu ute på rea, på cirka 70%. Och folk är helt galna, och handlar ännu mer. Det är inte OK.
Och jag vill helt enkelt inte fira jul, det är skönt att i december månad försöka koppla bort allt, att försöka att inte pengastressa, eller ha ångest och känna tidspress.
Jag känner fortfarande av alla faktorer, men försöker verkligen jobba bort dom.

folk frågar mig varför jag bojjkottar julen i år.
men varför fortsätter ni fira den varje år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0