Mitt 2010 del 1

Nu ska jag försöka komma ihåg det här året som har gått.
Jag ska försöka ta hjälp av bilder, försöka fatta att det har gått snart ett helt år.

Så vi börjar här..

Januari.
Januari var en kaos månad. Jag fyllde b.la 19, vilket var sjukt ångestframkallande.

jag såg väll inte så jävla pjåkig ut, även fastän jag inte var helt nöjd med mitt nyfärgade och nyklippta hår.
Och för första gången i mitt liv så blev jag dumpad för första gången.
Var helt ärligt sjukt deppad, har aldrig mått så dåligt i mitt liv heller. Jag slutade äta, jag slutade leva.
Som tur var hade jag två toppenbrudar som tog hand om mig när jag var deppig.
Blondie och jag löste även min deppighet med en massa alkohol, och en massa festande.


Februari
Februari började jag och min ensemble klass med att turnera runt i strömsunds kommun, på olika skolor.

Under den här tiden passade jag på att skratta och gråta, och utvecklas som människa.
I februari var det även alla hjärtans dag!
Detta firades inte, det var ren fylla faktiskt.

Och inte bara en fylla, den månaden, utan .. varje helg?

det var en bra månad I guess, jag började läka.

Mars

Början utav mars så tror jag vi startade stenhårt med 100 dagars? eller var det i slutet av februari? Kul som fan, proppade in så många studenter det gick i kollektivet, alla utklädda till cowboys och indianer. Det var insane, och jag har nästan inga minnen utav kvällen. Fullt ös medvetslös.
I mars så slet vi esteter stenhårt med musikalen! det var så mycket jobb på så lite tid. Men hu vad kul det var. Bästa lektionerna.
Sen fortsatte vi att festa. Och festa.
I Mars testade jag tequila för första gången i mitt liv. Och jag har aldrig mått så dåligt dagen efter som jag gjorde då. Och bit för bit, tack vare mina vänner så hade jag verkligen börjat läka.


April

Deppade jag ihop här igen? Jag vet faktiskt inte vad som hände.
Måhända att vi visade våran mästerliga musikal här och den tog upp all tid? Kan hända, jag minns inte... Jag har blockerat ut vissa tider i hjärnan.

Maj

I maj beställde jag min balklänning. Underbarrrt!
Det var den finaste vackraste och bästaste balklänningen EVER!
Och jag tror det var här ångesten verkligen kom tillbaka också. det var här någon gång hjärnan började stänga av, och allt bara blev konstigt.
I maj var det MÖSSPÅTAGNING! Hemskt, bara det i sig var ju sjukt ångestframkallande.


fast innan mösspåtagningen hann vi vara värsta stekarna!



Juni

Här hann vi med... ÖLBRÄNNBOLLEN!


Här var det verkligen fullt ös!

Så hann EC komma upp, och veckan innan studenten så hann jag... PIERCA TUTTEN!

jag måste ha varit väldigt stolt över den där blodskorpan och plåstret första kvällen?

Den här kvällen drack vi tequila, sjöng, hade skitkul, och blev nästan utkastade ifrån hörnet.. Kul som fan vilket fall som helst!
'
Sen så skedde det. Tryggheten tog slut, och jag sparkades ut från mitt fågelbo, och ut i vuxenvärlden. Jag tog helt studenten..

det var... Ja jag var full helt enkelt!
Och innan jag var full.. och kanske en gnutta onykter? så tog jag mig mod att sjunga i kyrkan, inför alla människor. Och jag skakade som ett asplöv, och det kanske inte lät så jävla toppen. men jag gjorde det iaf!


Sen så flyttade kollektivet, det var så mycket mer som hände de här månaderna, men det hände så himla mycket i mitt liv dom här månaderna.

Det var kaotiskt och ångestframkallande från gång till gång. Det var stressigt, det var kul. Jag njöt och jag njöt inte. Hela månaden var på gott och ont. Jag har lärt mig ett och ett annat om mig själv från de här månaderna. Iallafall nu när jag skriver såhär i efterhand..

Någon dag framöver kommer del 2, och min stora "summering" om året!

Tills vidare, höörrs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0