Vad är kärlek?

Jaha, idag ska jag tydligen blogga om kärlek.

Ifall ni undrar över alla bilder. Just idag har jag lite svårare att uttrycka mig om vad kärlek är. Och bilder talar mer än vad jag gör just nu. För jag älskar så mycket, men har svårt att berätta det ibland.

Kärlek kan vara mycket. Det finns materiell kärlek. Vissa saker har man svårare att släppa ifrån sig. T.e.x min bärbara dator, den är jag lite kär i, och den har jag släppt ifrån mig nu. den har gått sönder en aning.
Så har vi kärlek till vänner!




Vänner är viktigt, vänner som stöttar och finns där för en.
Som min älskade älskade vän, Erika, eldfågel, EC, kvinnan med många namn. Hon är mitt stöd i livet, hon är en stor del utav mig. Jag älskar henne för att hon stöttar mig oavsett val, oavsett vad, så länge jag är lycklig så är det bra liksom.
Det finns många gånger jag har gått i miljoner små bitar, och mina vänner har varit där för mig och tagit hand om mig. Hjälpt mig, just mig. Och för det älskar jag dom. Och jag älskar dom för att dom får mig att skratta tills jag gråter. Det är lika viktiga saker, skratta som att gråta. Att bara finnas där liksom.

Så kan man älska sin familj, sina djur.




Familj ska vara knäpp och pinsam. Även fastän dom är så himla pinsamma ibland så finns dom ändå där. Även fastän dom rentutavkan vara världens assholes ibland, och skämma ut en totalt, så i slutet av dagen är man ändå tacksam och älskar dom.
man ska kunna bråka med dom ibland också, för vem jäklades inte med sina syskon när de var yngre. Alltså, familj är kärlek!

Men kärlek kan vara till en partner också.
Kärlek är förtroende
Kärlek är tillit
Kärlek är Ödmjukhet
Kärlek är när du vet hur VARJE liten del utav din partners kropp ser ut, och vet hur den känns.
Kärlek är när du inte ska behöva vara orolig över något, eller vara rädd för att vara dig själv.
Om det är riktigt, riktig kärlek så spelar det ingen roll hur du ser ut. Du ska inte behöva göra dig till, varken du eller din partner.

Jag kände mig inte så pepp på att skriva just om kärlek idag/inatt.. Men det här är vad jag fick fram. Det här får duga.


Kommentarer
Postat av: Sandra

puss du är underbar emelie!

2010-12-08 @ 10:26:33
URL: http://sandrahlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0