Tisdag

Vaknade och kände att "aaah! Jag har inte ONT!"
gick på toa, och ack och ve vad fel man kunde ha. Det har varit minst sagt ett konstigt dygn. Ett dygn laddat med ångest, gråt, arghet, frustration. Så många känslor på en och samma gång. Det gör så himla ont, inte bara p.g.a urinvägsinfektionen, utan i själen också.

Man släpper folk närmre hjärtat, och varje gång, så slits det sönder. Det slår liksom aldrig fel.
Idag är en bitter dag också. Jag och Blondie sitter och är bittra tillsammans just nu i soffan. Jag borde faktiskt klä på mig och slänga på mig lite mascara, och jag ska, väldigt snart.

Jag vill inte ta studenten. Jag kommer ju bli vuxen! Jag vill bara till Neverland, där man aldrig blir vuxen. Men det funkar inte riktigt så. Imorgon är det mösspåtagning. Folk kommer vara fulla och glada, jag ska vara nykter, och försöka ta mig igenom dagen/kvällen. Jag ska vara fotograf, i väldigt varma kläder.
Och på Torsdag ska jag kliva upp omänskligt tidigt, och gå på introduktion inför jobb. Härligt. Att få det gjort alltså.

Men nu först och främst, en sak i taget, hämta medicinen, och försöka ta mig iväg på ensemblen iaf och repa med "bandet". Vi har ju spelning snart.

Pusshej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0