Fjant

Ibland känner jag mig så jävla löjlig.
Nu ska jag försöka förklara. Alltså, jag är LIVRÄDD för tandläkaren. Jag har inte gruvat mig alls, förens nu, när jag kom hem ifrån jobbet.
Imorgon är det meningen att jag ska få testa på lugnande medel (igen, funkade inte förra gången).
Jag är inte rädd för tandläkaren, tandläkaren är snäll, jätte snäll, vill kompromissa och så.
Men jag klarar inte av att laga tänderna utan något som lugnar mig. Förut var det lustgas, tills jag bet ihop över borren förra gången.
Jag har en lång jobbig historik hos tandläkaren. jag föredrar att bli sövd.
Nej det är inte tandläkaren som gör mig rädd.. Det är, faktiskt..
En lista!

Jo, först det lugnande, det är nr 1! För jag är vaken, men jag har INGEN kontroll alls över mig själv, och får panik. Ångest. Jag har legat och gråtit över det i två timmar ikväll, och över att jag inte hann äta middag innan ett visst klockslag. Men jag gör mat nu ändå, för jag är så himla hungrig..
Att tappa kontrollen över sig själv, är otroligt obehagligt, och jag gillar det inte alls. Även fastän jag vet att jag är trygg och så.. Det funkar bara inte.

Nr 2. sprutan.. Alltså, den är gigantisk! Och den är obehaglig, och dom sticker den på så konstiga ställen. Och sen så känner man ingenting (fördel!). Men det är just att klara av att ta den.. Ush..

Nr 3. Borren. Fy, utan bedövning så kan det ila så något otroligt, och förra gången så bet jag IHOP över borren när jag hade lustgas. Det var väldigt obehagligt, måste ha gått snabbare att ha lagat hålet jag hade däremot.

Och jag vet att det låter tokfjantigt, men jag är verkligen rädd, och har fortfarande ångest över att gå dit imorgon.. Därav stressen, tårarna, panik ångesten.. Och nu när jag bara skriver om det så tränger tårarna fram.

Nä, jag är fan rädd för tandläkaren! Och deras trix och knep.... Alla har något de är riktigt rädd för, som kanske känns fjantigt..  men vad är du rädd för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0