När spriten...

När spriten åker in, kommer sanningen fram.
Det är helt otroligt faktiskt. Sanningen bara hoppar fram!

Och sanningen är inte alltid så jävla rolig att höra.
Nej jag vet att jag inte är en top model. Mamma och pappas gener blandades, och hoppla, så ploppade jag fram. Jag är den jag är. Skapt som jag är. Vad är det för fel med det?
Om jag skulle se ut som en porrstjärna, eller en känd sångerska, eller en modell, så skulle jag vara tvungen att genomgå många operationer innan min kropp var klar.
Är det värt det? Jag tror faktiskt inte det.


För saken är den, ingen ska få mig att känna mig mindre snygg.
För det är jag inte! För min insida gör mig fin!
Och det gäller alla andra människor också. Förstår såklart att folk vill göra operationer för sitt självförtroende, jag själv skulle ha gjort det om jag hade haft råd. Kanske lika bra att jag inte har råd. Jag kanske ångrar mig i efterhand. Men de flesta människor är vackra, precis som de är. När de är nyvakna, när håret gör som det vill.
När man har varit ute och gått, och fått naturliga rosor på kinderna.
Eller när man varit ute i solen, och fräknarna kommer fram.

Du är skapt till den du är.
Älska dig själv.

Kommentarer
Postat av: Sandra Lind

emelie, du är jättevacker! låt ingen jävel säga att du inte är det! för då får personen med mig att göra... <3 PUSS

2010-10-23 @ 10:46:40
URL: http://sandrahlind.blogg.se/
Postat av: blondie

PUUUSS!

2010-10-23 @ 12:21:12
Postat av: Erika

Du är hur fin som helst!!! Sötnos du! <3<3<3

2010-10-23 @ 18:17:17
URL: http://ewreka.blogg.se/
Postat av: Louise

Du är vacker, inifrån och ut! Du är stark <3

2010-10-26 @ 12:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0