Fast

Idag har jag en känsla av att jag har hamnat i en dum cirkel. Allt händer dag efter dag, och upprepar sig. Man gör samma sak dag in och dag ut, man är lite spontan, och fattig.
Jag vill verkligen ha ett jobb, verkligen! Men det finns verkligen inga jobb. Gör plats för oss ungdomar nu.

Kommer ni studenter ihåg när vi satt inne på skolan och åt smörgåstårta? och en av rektorerna berättade att 2015 skulle det finnas jätte många lediga jobb? Jag har för mig att det var cirka det årtalet, iofs var jag lite lullig redan då, så jag kommer inte ihåg helt. Men ska vi vänta i några år till på att få ett jobb?
Jag vill inte tvingas till studier för att ha något att göra tills det finns lediga jobb. och säkerligen, sen när de lediga jobben kommer, så kommer man vara bitter över att man inte studerade.

Nu ska jag väll vänta, och vänta lite till på att mamma och pappa kommer hem. och vänta på att Jahn kommer hem.

Kändes som en onödig dag det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0