EXPERIMENT dag ett

Experiment dag ETT!

Hejdå gamla produkter!


Just det, nu får jag inte använda NÅGON av de här produkterna, om nu inte experimentet skiter sig helt. Då återgår jag till mina gamla produkter..

Hej NYA produkter!!



Det första är ett balsam, utan silikoner och tilltäppande produkter.
Andra är en mousse, utan silikoner och tilltäppande produkter (Ihope)
Tredje är ett SCHAMPO! Japp, ni ser rätt, ett bamse schampo. Förhoppningsvis behöver jag inte använda schampo på väldigt länge.
Fjärde är coops balsam, (jaha tänker ni nu, vad har hon nu köpt för billigt skit?)
Och fjärde är L´oreal Elvital nutrigloss hårinpackning.

Nu har jag nyss duschat ur håret med Bamse schampot.. Använde det två gånger, för att verkligen få ur alla produkter ur håret!!
Sen tog jag coops balsam, och masserade in i hårbotten och restrerande hår, masserade i cirka två minuter.
Sköljde ur med varmt vatten, och la sen in hårinpackningen i topparna, och kammade försiktigt igenom det med en gles kam. Jag sköljde ur det inte alltför noga, det gör inte så mycket om det stannade kvar.
Medans håret fortfarande var blött, så kramade jag det uppåt väldigt försiktigt med en mjuk handduk.
Sen kramade jag i moussen got2be 2 sexy jämt över håret. Stod upp och ned och kramade ett tag.

Hädanefter kommer jag köra på den här ritualen, utan schampo. Det blir till att använda Balsam metoden. Jag är nu inte helt säker på att alla produkter är godkända, men jag är 97% säker på det iallafall!

Så nu kommer det att dyka upp en bild på mitt hår då och då, så ska vi se hur det ser ut.
idag är första dagen, och såhär blev det!




Lockarna kom verkligen fram.
Väldans skillnad om man jämför med den här bilden!

Ha i åtanke att jag är här nyklippt och nyflidd från att jag var hos frisören.

Själva poängen är att man ska sluta torka ut håret med massa schampo, och onödiga produkter, och använda så naturliga saker som möjligt. Det är först och främst till för dom med lockigt hår, men funkar även på dom med rakt hår. Så nu ska vi se hur det blir!

(PS, håret är BLÖTT fortfarande på bilderna, chansen för att det ska bli frissigt och torrt tills imorgon är ganska stor eftersom jag slitit ut håret sen innan)

Kommentarer
Postat av: Serena

Vad långt hår du har fått sötnos! :) <3

2011-01-27 @ 22:12:52
URL: http://serre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0