Lugn dag

Idag, skulle jag ha varit iväg på skolan. Vaknade med kramp i magen, och var spyfärdig.
Stannade hemma helt enkelt, men läste ikapp det som var idag.
Har även gjort en "att göra lista" den här veckan. Får hoppas att jag har orken att göra det bara. Som det känns just nu har jag inte ork till något överhuvudtaget. Allt känns bara.. lågt?
Jag vet inte, hela jag känner mig ganska låg, och så är det ju ibland. Livet går ju upp och ned, och kan inte gå upp hela tiden!

ÅH! Kort update, för er som vet att jag har kaninungar..
Kaninmamman dog för någon dag sen, hon väntade tydligen EN till kull med kaninungar.. Fem av dom lever, dom är väldigt små, och chansen att dom överlever är ca på 30%. Det har köpts hem mjölkersättning m.m för att hjälpa dom små stackarna.
Det kändes först som att det inte var någon mening, men mamma och pappa kämpar verkligen för att hålla dom små kaninbäbisarna vid liv!
Senast idag var jag dit och hjälpte till och matade dom, höll dom varma, mös med dom...
Och ja, dom ser ut som små nakna.. saker? Men dom är faktiskt helt underbara. Jag börjar gilla dom lite för mycket, för risken är ju ganska stor att dom inte klarar sig.... ;(
Men dom har tur, som har storasyskon som tar hand om dom när dom fryser/känner sig ensama.
Tre kaninungar var döda, två dödfödda, och en fastnade i kaninmamman.

Nu ska jag försöka klura ut något vettigt till middag.. Typ, snabbmakaroner med ketchup på? Jag ska försöka att komma igång och plugga iallafall!

Det var nog för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0